Το TikTok (πρώην Musica.ly) είναι μια καινούργια Social Media πλατφόρμα, η οποία γνώρισε ραγδαία αύξηση κατά την διάρκεια της πρώτης καραντίνας, τον Μάρτιο του 2020. Καθώς ο πλανήτης περνούσε σχεδόν όλη την ημέρα στο σπίτι, το content του TikTok, αποτελούμενο από viral dances, challenges, memes κλπ., ήταν μια μορφή online διασκέδασης.
Σήμερα το TikTok έχει πάνω από 1 δισεκατομμύριο ενεργούς χρήστες παγκοσμίως, με αποτέλεσμα να κατέχει την 6η θέση στις πιο πολύ χρησιμοποιημένες social πλατφόρμες, ξεπερνώντας ακόμα και το Facebook Messenger, ενώ ανταγωνίζεται ευθέως Instagram και Facebook. Τα υπέρογκα αυτά νούμερα, έκαναν τις εταιρείες να στραφούν προς το TikTok. Το Duolingo και η Ryanair δημιουργούν content στο TikTok, ανεβάζοντας συχνά viral videos, ενώ παράλληλα είναι συνεχώς active και απαντάνε σε σχόλιο με fun τρόπο, στοιχείο για το οποίο ξεχωρίζουν στην πλατφόρμα του TikTok.
Τι είναι όμως αυτό που κάνει τόσο ιδιαίτερο το TikTok; Αρχικά, το reach είναι πολύ πιο διευρυμένο λόγω του “for you page” (fyp). Δηλαδή, ένας χρήστης μπορεί να κάνει ένα βιντεάκι και παρόλο που δεν έχει πολλούς followers, το Tik Tok βίντεο του να φτάσει το 1 εκατομμύριο views. Δεύτερον, το format του TikTok, με τα ολιγόλεπτα βίντεο, κάνει τον χρήστη να “κολλήσει” με το περιεχόμενο, το οποίο διαμορφώνεται από τον αλγόριθμο και βασίζεται στα ενδιαφέροντα του κάθε χρήστη ξεχωριστά, ώστε να περνάει αρκετό χρόνο στην πλατφόρμα και παράλληλα να ακολουθεί τα trends. Για τον λόγο αυτό, το TikTok τάραξε και τα δεδομένα στο influencer marketing, καθώς ανέδειξε καινούργιους content creators, που στα υπόλοιπα social media account τους, δεν είχαν παρουσία με πολλούς followers.
Οι TikTokers, όπως ονομάζονται, αποτελούνται κυρίως από άτομα της Gen-Z, που εισβάλλουν στην καθημερινότητα μας, με viral χορούς, tiktok challenges, συνεργασίες με άλλους tiktokers και κυρίως προωθώντας προϊόντα. Οι TikTokers με ισχυρό following base, που ξεπερνούν κατά πολύ το 1 εκατομμύριο, είναι πλέον brand ambassadors για εταιρείες που είναι παγκόσμιοι κολοσσοί, ενώ πολλοί έχουν εξασφαλίσει συμφωνίες για δικά τους προϊόντα.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα, ο Ιταλός TikToker, Κhaby Lame, με το κωμικό του content και τa life hacks, έχει συγκεντρώσει 130 εκατομμύρια followers στο TikTok και 73.6 εκατομμύρια στο Instagram και από το 2021 είναι το πρόσωπο της καινούργιας rebranded campaign του Hugo Boss.
Αν και στην Ελλάδα είναι σε αρχικά στάδια το influencer marketing μέσω TikTok, παρατηρείται ότι όλο ένας και περισσότεροι TikTokers, προωθούν προϊόντα μέσω Tik Tok, και όχι μόνο για ελληνικές εταιρείες, όπως για παράδειγμα στο launch της About You στην Ελλάδα, όπου η online επικοινωνία και διαφήμιση έγινε κυρίως μέσω TikTok.
Φανερά το TikToK, ήρθε εδώ για να μείνει, ενώ το μέλλον του μοιάζει λαμπρό και ανυπομονούμε να δούμε την εξέλιξη του από πλευράς content, αλλά και διαφήμισης.