Στον κόσμο του διαδικτύου, που είναι ένα διευρυμένο περιβάλλον που εξελίσσεται και αλλάζει διαρκώς, το θέμα των trends είναι ιδιαίτερα σημαντικό. Συγκεκριμένα, παρατηρείται ένα, πολλές φορές, εφήμερο virality να δημιουργείται γύρω από τάσεις που έχουν απήχηση και ακολουθούνται από το ευρύ κοινό αλλά και τις επιχειρήσεις.
Είναι αυτή μια σωστή τακτική που ακολουθούν τα brands; Τα τελευταία χρόνια είναι προφανές ότι οι επιχειρήσεις από όλο τον κόσμο, ιδιαίτερα μεγάλες πολυεθνικές, προσαρμόζονται (αναλόγως των πολιτικών τους και των επικοινωνιακών τους στόχων) συνεχώς στις τάσεις που προκύπτουν και προωθούν ιδιαιτέρως τις ενέργειες αυτές. Στο γεγονός αυτό συνέβαλε η ενεργή πλέον παρουσία τους σε πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης, μέσω από τις οποίες είναι διαθέσιμη η παρακολούθηση και η εφαρμογή των online trends.
Γιατί η διαφήμιση υιοθετεί τα trends; Στόχος της διαφήμισης είναι αφενός η ανύψωση του brand στα μάτια του καταναλωτή, και βέβαια η κατάλληλη προώθηση προϊόντων και υπηρεσιών ώστε να ενημερώσει, και ως ένα βαθμό επηρεάσει τον καταναλωτή για να αγοράσει ό,τι προωθείται. Τα trends έκαναν πιο προσιτή την διαδικασία αυτή. Όσες επιχειρήσεις τα ακολουθούν στην διαδικασία της προώθησης τους, βλέπουμε ότι το αποτέλεσμα είναι θετικό σε μεγάλο ποσοστό και κερδίζουν την εύνοια του κοινού, επειδή εμφανίζονται ως εγγενές μέρος μιας τρέχουσας επικαιρότητας. Ταυτόχρονα ο καταναλωτής κατανοεί την στάση κάθε brand γύρω από τρέχοντα θέματα, από καταστάσεις που απασχολούν ή που πρέπει να συζητηθούν. Βέβαια, η τακτική αυτή εμπεριέχει ένα κάποιο ρίσκο, διότι αν η εφαρμογή της ακολούθησης των trends δεν γίνει με τον σωστό τρόπο και μεθοδολογία, τότε το brand κινδυνεύει να βρεθεί σε δύσκολα νερά ως προς την εικόνα του.
Υπάρχουν παγίδες στον χώρο των trends; Μια λάθος τοποθέτηση, ακόμα και να μην είναι αυτή η πρόθεση ενός brand, πάνω σε ένα θέμα ή μια λάθος στρατηγική μπορεί να επιφέρει αρνητικά αποτελέσματα, συνεπώς πρέπει πάντα να γίνεται η κατάλληλη μελέτη πριν ενταχθούν ή υπονοηθούν trends σε campaigns. Πολλές φορές έχει παρατηρηθεί το γεγονός να προσπαθεί να ειπωθεί κάτι σχετικό με τα trends και να μην περαστεί με τον κατάλληλο τρόπο στο κοινό, με αποτέλεσμα η αξιοπιστία και το creativity της εταιρείας να μειώνεται αισθητά. Γι’ αυτό το λόγο, είναι προτιμητέο να βρίσκεται μια ισορροπία ως προς τα trends και να μην υιοθετούνται στα τυφλά, αλλά κυρίως όταν αντιπροσωπεύουν ή ταυτίζονται με ένα κομμάτι του brand.
Ένα είναι το σίγουρο, ότι τα trends είναι εδώ για να μείνουν. Όσο περνάει ο καιρός, κάνουν ολοένα και περισσότερο αισθητή την παρουσία τους και παράλληλα, όταν αυτό γίνεται “μαεστρικά”, αυτά εντάσσονται στην καθημερινότητα μας με τέτοιο τρόπο που σχεδόν ο καταναλωτής δεν τα αντιλαμβάνεται εξ αρχής. Καταλήγοντας, η προσαρμογή και η εξοικείωση μαζί τους είναι αναπόφευκτη, ενώ με τον κατάλληλο τρόπο μπορούν να προσελκύσουν περισσότερο και ισχυρότερο κοινό με εξαιρετικά θετικό αντίκτυπο στο σύνολο της επικοινωνίας και την αξία του brand.
Αν σας ενδιαφέρει να πετύχετε και εσείς ισχυρά και θετικά αποτελέσματα για το brand σας μέσα από στοχευμένη, μελετημένη και αξιόπιστη επικοινωνία, μιλήστε μαζί μας στα στοιχεία εδώ: https://www.oxdesign.gr/#!/contact ή βρείτε μας στο chat του website μας!