Πόση σημασία έχει το branding για μια επιχείρηση; Ίσως μεγαλύτερη από αυτή που αντιλαμβανόμαστε σε πρώτη ανάγνωση. “Απ ‘εξω”, το brand μπορεί να φαίνεται οτι είναι τα στοιχεία που αποτελούν το λογότυπο και τα χρώματα, αλλά στην ουσία, αποτελεί την ταυτότητα της επιχείρησης. Το brand είναι προσωπικότητα.
Ανέκαθεν η διαδικασία του “branding” αποτελούσε διαδικασία ζωτικής σημασίας για μια επιχείρηση, αλλά πλέον έχει μεγαλύτερη βαρύτητα από ποτέ. Μέσω των μαζικών καναλιών επικοινωνίας όπως τα social media, το κοινό εκτίθεται διαρκώς σε νέα brands καθημερινά. Αυτό είναι καλό νέο για τους καταναλωτές που έχουν πολλές επιλογές, όπως αποτελεί μια πρόκληση για τις επιχειρήσεις και την προσπάθειά τους να ξεχωρίσουν.
Ο ανταγωνισμός είναι μεγάλος και έντονος, έτσι οι επιχειρήσεις πρέπει να είναι αποφασισμένες να κάνουν το κάτι παραπάνω για να διατηρήσουν και να επεκτείνουν το μερίδιο αγοράς τους. Για να το πετύχουν πρέπει να επενδύσουν στη δημιουργία ενός ισχυρού brand που θα τραβήξει και θα κρατήσει την προσοχή του κοινού εκπέμποντας τα σωστά μηνύματα, την σωστή προσωπικότητα, και στην τελική να αποτελεί ελκυστικό προορισμό για το κατάλληλο κοινό της εκάστοτε επιχείρησης.
Γιατί, λοιπόν, οφείλουμε να επενδύουμε στο brand;
Περισσότεροι άνθρωποι θα αναγνωρίζουν την επιχείρηση
Ένα από τα πιο προφανή οφέλη του επιτυχημένου branding είναι η εκτεταμένη αναγνωρισιμότητα. Ένα ισχυρό brand “μιλάει” στο κοινό και επικοινωνεί αυτά που πρέπει. Μια επιχείρηση με ασθενές brand δεν θα μείνει στη συνείδηση του κοινού αρκετά ώστε να αποτελέσει επιλογή του.
Μια καλή προβολή του brand βοηθά στην αποτύπωση της επιχείρησης στο νου του κατάλληλου κοινού, έτσι ώστε ακόμα και αν ο εκάστοτε καταναλωτής δεν είναι έτοιμος να προβεί σε αγορά/χρήση υπηρεσιών, η επιχείρηση παραμένει ως επιλογή και όταν οι συνθήκες είναι πιο ώριμες, θα προχωρήσει η συνεργασία.
Το branding ενισχύει την εμπιστοσύνη
Η εμπιστοσύνη από το κοινό μιας επιχείρησης είναι από τα πιο σημαντικά ζητούμενα για οποιαδήποτε αγορά ή τομέα δραστηριότητας. Μια επιχείρηση που δεν έχει επενδύσει στο brand της και της λείπουν βασικά στοιχεία προβολής της, ξεκινά από μειονεκτική θέση στην προσπάθεια να κερδίσει την εμπιστοσύνη του κοινού.
Η ταυτότητα μιας επιχείρησης είναι κάτι που το κοινό αναμένει να το “εισπράξει”, και αν αυτή η προβολή απουσιάζει, η επιχείρηση έχει πολύ λίγα να “δείξει”
Αν πρέπει κανείς να επιλέξει μεταξύ μιας επιχείρησης με ξεκάθαρο και επαγγελματικό branding και μιας επιχείρησης που δεν έχει καταβάλει κάποια ιδιαίτερη προσπάθεια, η επιλογή για το που να εναποθέσει την εμπιστοσύνη του κανείς είναι σαφής. Το σωστό branding βοηθά να δείξει η επιχείρηση στο κοινό της πως είναι μια αξιόπιστη, καθιερωμένη επιχείρηση, να δείξει τις αξίες και τις αρχές που μπορεί να περιμένει το κοινό από την συναναστροφή αυτή, και αποτελεί μια επένδυση η οποία γίνεται αντιληπτή από το κοινό ως προσπάθεια βελτίωσης, ανάπτυξης και σεβασμού προς τους πελάτες.
Ενισχύει τις διαφημιστικές προσπάθειες
Καμία επιχείρηση δεν μπορεί να προοδεύσει χωρίς κάποιας μορφής διαφήμιση. Το αποτελεσματικό branding και η επιτυχημένη διαφήμιση είναι έννοιες ταυτόσημες. Αν επιθυμείτε αποτελεσματικές διαφημιστικές καμπάνιες, θα πρέπει να επενδύσετε στη δημιουργία και ενίσχυση του brand σας πρώτα.
Όταν διαφημίζετε την επιχείρησή σας, θέλετε όλες οι προσπάθειες να είναι ομογενείς, και να αντιπροσωπεύουν αποτελεσματικά την ταυτότητα και τις αξίες της επιχείρησης. Αν δεν έχει δομηθεί σωστά το brand, τότε η προσπάθεια αυτή δεν θα αποδώσει. Η διαφήμιση εν τη απουσία του ισχυρού αντίκτυπου ενός δομημένου brand θα είναι αδύναμη με αποτέλεσμα η αποδοτικότητα να μην είναι η αναμενόμενη. Ένα ισχυρό brand που εκπέμπει προσωπικότητα, καθιστά τις διαφημιστικές εκστρατείες πολύ πιο αποδοτικές.
Αποτελεί κίνητρο για το προσωπικό
Το Branding παρέχει αξία εντός του οργανισμού, καθώς το προσωπικό νιώθει περηφάνια για τον εργοδότη, νιώθει πως εργάζεται προς ένα σκοπό με υψηλά ιδανικά, αποτελεί μέρος μιας οργανωμένης ομάδας με ταυτότητα και χαρακτήρα. Δεν χρειάζεται να εμβαθύνουμε πολύ στο πόσο πιο εύκολα ένα ισχυρό brand μπορεί να προσελκύσει υψηλών δυνατοτήτων προσωπικό σε σχέση με μια επιχείρηση που δεν έχει κάνει τον κόπο να το ενισχύσει.
Η αίσθηση της ομάδας υπό ένα ισχυρό brand αποτελεί, επίσης, ισχυρό κίνητρο και μοχλό έμπνευσης για το προσωπικό.
Το Branding δημιουργεί πιστούς πελάτες
Η κάθε επιχείρηση φυσικά προσδοκεί επαναλαμβανόμενες εμπορικές συναλλαγές με τους πελάτες της, και για να το πετύχει αυτό θα πρέπει να εκπέμπει τα στοιχεία αυτά που θα δίνουν στο κοινό κάθε λόγο να επενδύουν σε μακροχρόνιες σχέσεις. Το αποτελεσματικό branding προσδίδει αυτό το πιο ανθρωποκεντρικό στοιχείο στην επιχείρηση, με το οποίο οι πελάτες της μπορούν να ταυτιστούν, και να επενδύουν αντίστοιχα στη σχέση με το brand.
Η επιχείρηση με άξονα το σωστό branding μπορεί να απευθυνθεί με πολλούς τρόπους στο συναίσθημα του κοινού, το οποίο εισπράττοντας την προσωπικότητα της επιχείρησης που εκπέμπεται μέσω του brand νιώθει την επιθυμητή σύνδεση. Χτίζονται, με αυτό τον τρόπο, σχέσεις μεταξύ της επιχείρησης και του κοινού, σχέσεις εμπιστοσύνης και ευημερίας για όλα τα μέρη. Προχωρώντας ακόμα περισσότερο τη σκέψη αυτή, η επιχείρηση μπορεί να δημιουργήσει το brand αυτό για το οποίο το κοινό ενδιαφέρεται πραγματικά, και που έχει κάθε λόγο να συσχετίζεται μαζί του.
Key takeaway από όλα αυτά; Επενδύστε στο brand, και το performance θα είναι ευκολότερο!