Τα τελευταία χρόνια έχει κάνει την εμφάνισή του κι έχει επικρατήσει στην αγορά, ο όρος digital marketing, που εκπροσωπεί ένα νέο αντικείμενο στον ευρύτερο χώρο του marketing.
Τι ορίζουμε ως digital marketing
Παρά την ύπαρξη απόψεων που υποστηρίζουν πως το digital marketing έχει επικρατήσει του «παραδοσιακού», το πρώτο αποτελεί ουσιαστικά μια μετεξέλιξη του δεύτερου, μια νέα μορφή του, κατά την οποία το κλασικό marketing προσαρμόζεται στους νέους όρους της αγοράς και τα νέα μέσα που υπάρχουν, για να επιτύχει πάντα τον ίδιο αντικειμενικό σκοπό: την προσέλκυση πελατών για τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες που προωθεί.
Digital marketing, επομένως, δεν είναι τίποτα άλλο, από τη μεταφορά των δραστηριοτήτων, τεχνικών και στρατηγικών του marketing, στον ψηφιακό κόσμο, με τη χρήση αντίστοιχων εργαλείων, για την προσέγγιση και προσέλκυση ενός ευρύτερου κοινού, που έχει ψηφιακή παρουσία.
Είδη του digital marketing
Ενδεικτικά, κάποια είδη του digital marketing είναι:
- SEM
- Content Marketing
- Social Media Marketing
- Email Marketing
- Mobile Marketing
- Influencer Marketing
SEM: Search Engine Marketing
Το Search Engine Marketing, έχει να κάνει με τη χρήση ειδικών keywords, για την εμφάνιση μιας ιστοσελίδας, όσο γίνεται πιο πάνω, στις μηχανές αναζήτησης, προκειμένου να εξασφαλίζεται μεγαλύτερη επισκεψιμότητα.
Content Marketing
Όπως μαρτυρά και ο όρος, το Content Marketing σχετίζεται με τη δημιουργία περιεχομένου, για την προώθηση προϊόντων/υπηρεσιών, και μπορεί να περιλαμβάνει κάθε είδους πρωτογενές περιεχόμενο, από blog posts ως και video.
Social Media Marketing
To Social Media Marketing, ίσως η πιο διαδεδομένη και ευρέως χρησιμοποιημένη μορφή digital marketing, αφορά την προώθηση μέσω των διαφόρων μέσων κοινωνικής δικτύωσης.
Email Marketing
Έχοντας κάνει ένα δυναμικό comeback τα τελευταία χρόνια, το Email Marketing αποτελεί πολύ δημοφιλή τρόπο για τη διατήρηση της «επαφής» μιας επιχείρησης/ενός brand με τους υπάρχοντες πελάτες, αλλά και την προσέλκυση νέων. Οι βασικότεροι τύποι μηνυμάτων που προωθούνται στο Email Marketing, είναι:
- Newsletters
- Emails καλωσορίσματος πελατών
- Προσφορές
- Mail automations, για επαναστόχευση κάποιων leads από τα mails πελατών
Mobile Marketing
To Mobile Marketing θα μπορούσε να θεωρηθεί και συνώνυμο του digital marketing, καθώς είναι ίσως η πιο διαδεδομένη μορφή του, αφού αποτελεί έναν πολύ άμεσο, εύκολο και γρήγορο τρόπο προσέγγισης των πελατών, ανά πάσα στιγμή, όπου κι αν βρίσκονται. Κάποιες από τις συνηθέστερες τεχνικές, είναι τα mobile apps, τα push notifications ή ακόμα και τα άμεσα μηνύματα μέσω εφαρμογών όπως το Viber και το WhatsApp.
Influencer Marketing
Άλλη μια ιδιαίτερα δημοφιλής μορφή του digital marketing, είναι το Influencer Marketing, το οποίο έχει αναδειχθεί κι επικρατήσει τα τελευταία χρόνια, μέσω των social media, που παρέχουν σε κάθε άτομο τη δυνατότητα να εκφέρει τη γνώμη του, να παράγει δικό του περιεχόμενο αλλά και να ασκεί επιρροή, αποκτώντας το δικό του πιστό κοινό.
Γιατί μια επιχείρηση πρέπει να αξιοποιεί το digital marketing
Για κάθε επιχείρηση είναι σημαντική, αν όχι απαραίτητη η online παρουσία, για να εξασφαλίσει την «ορατότητά» της σε μεγαλύτερο κοινό, αλλά και τη δική της θέση απέναντι στον ανταγωνισμό, για αυτό απαιτείται και το ανάλογο management αυτής της παρουσίας και δραστηριότητας, το οποίο επιτυγχάνεται μέσω του digital marketing.
Προκειμένου να κρατά άμεση επαφή με τους υπάρχοντες αλλά και τους πιθανούς πελάτες της, αλλά και να γνωστοποιεί σε μεγαλύτερο αριθμό ανθρώπων, τους σκοπούς, το όραμα και τις υπηρεσίες της, μια επιχείρηση μπορεί να αξιοποιήσει διάφορα channels που προσφέρονται στο digital marketing, όπως το εταιρικό της website κι ένα σχετικό blog, οι σελίδες της στα social media και το email marketing (owned media), καθώς και διαφημίσεις σε άλλες ιστοσελίδες και στις μηχανές αναζήτησης (paid media).
Κατά τη δημοφιλή ρήση της Gen Z, “αν δεν το postάρεις, δε συνέβη ποτέ”, θα μπορούσαμε να πούμε κι ότι, μια επιχείρηση που δε «φαίνεται» και δεν «ακούγεται» online, είναι σαν να μην υπάρχει, για αυτό και είναι σημαντικό να εξασφαλίζει αλλά και να διαχειρίζεται την online παρουσία της, με τα εργαλεία που παρέχει το digital marketing, και με βάση το γενικότερο πλαίσιο, όπως αυτό διαμορφώνεται από τις νέες τάσεις.
Τα τελευταία trends
Με την ανάδειξη νέων μέσων και πλατφορμών, αλλά και τη διαμόρφωση νέων προτιμήσεων από το κοινό, εμφανίζονται συνεχώς καινούριες τάσεις που αλλάζουν το σκηνικό στο χώρο του digital marketing.
Κάποια από τα πιο πρόσφατα trends είναι:
Short videos, reels και live streams
Δεν αποτελεί μυστικό ότι το video content είναι η πιο δημοφιλής μορφή περιεχομένου· είναι η αγαπημένη των marketers αλλά και των χρηστών, επειδή τραβά την προσοχή, περνά άμεσα το μήνυμα και δημιουργεί μεγάλο engagement. Και τα live streams, ειδικά για επιχειρήσεις, παρέχουν την ευκαιρία μιας πιο άμεσης σχέσης με τον πελάτη, και δημιουργούν την εντύπωση μιας προσιτής και διαφανούς επιχείρησης.
Συνεργασίες με influencers
Κάποτε ίσως θεωρούνταν πολυτέλεια, πλέον, όμως η συνεργασία με influencers για την προώθηση προϊόντων ή υπηρεσιών, είναι σχεδόν μονόδρομος για τις επιχειρήσεις. Για κάθε τομέα και κάθε πεδίο ενδιαφέροντος, υπάρχει τουλάχιστον ένας influencer που να θεωρείται expert του είδους, κι εφόσον το κοινό δείχνει πάντα μεγαλύτερη εμπιστοσύνη σε ανθρώπους που παρακολουθεί κι αισθάνεται πως γνωρίζει, τα brands είναι υποχρεωμένα να ακολουθήσουν.
Αλληλεπίδραση
Οποιουδήποτε είδους content ενθαρρύνει το interaction – όπως polls, giveaways, show and tell προϊόντων, προτάσεις και tips – είναι μια έξυπνη επιλογή για τα social media κάθε επιχείρησης, καθώς αυξάνει το engagement και τη «δραστηριότητα» εκ μέρους του κοινού, ενώ συχνά αποτελεί κι έναν εύκολο για τη συλλογή άμεσου feedback.
Ως το κατεξοχήν μέσο κοινωνικής δικτύωσης του business κόσμου, το LinkedIn έχει ανέλθει στην κορυφή των πλατφορμών που μια επιχείρηση επιβάλλεται να περιλαμβάνει στο στρατηγικό της σχεδιασμό και στο marketing plan της. Με τον αριθμό των χρηστών ολοένα να αυξάνεται και τα επιχειρηματικά νέα και τις διακρίσεις να ξεκινούν από το feed του, το LinkedIn, είναι το παρόν αλλά και το μέλλον του business marketing.
Αλγόριθμοι και UX
Πλέον, όλα τα πιθανά «κανάλια» κι εργαλεία του digital marketing, βασίζονται σε αλγορίθμους, οι οποίοι είναι εστιασμένοι στην καλύτερη εμπειρία του χρήστη, με κάθε δυνατό τρόπο, και ήρθαν για να μείνουν! Για αυτό το λόγο, και οι επιχειρήσεις, που σχεδιάζουν μια digital στρατηγική, οφείλουν να προσαρμόζουν το content και το πλάνο τους, στη λογική των αλγορίθμων, αλλά και του τρόπου σκέψης των χρηστών.
Inbound Marketing
Το Inbound Marketing, βασίζεται στην παραγωγή περιεχομένου αλλά και το σχεδιασμό εμπειριών, ειδικά προσαρμοσμένων για τους πελάτες και το κοινό, ώστε να παρέχει ιδέες και λύσεις, στα θέματα που τους αφορούν και τους απασχολούν. Για αυτό το λόγο αποτελεί κάτι παραπάνω από τάση, στον user centered κόσμο μας. Η μεθοδολογία του, βασίζεται στο μοντέλο Attract-Engage-Delight, η οποία επιτυγχάνει τη δημιουργία ενός δεσμού εμπιστοσύνης, μεταξύ επιχειρήσεων και πελατών και μιας μακροχρόνιας «δέσμευσης».
Στον κόσμο του digital marketing λοιπόν, οι αλλαγές είναι συχνές, οι εξελίξεις πολλές κι ο ανταγωνισμός όλο και μεγαλύτερος, για αυτό και κάθε επιχείρηση χρειάζεται να κάνει το δικό της σχεδιασμό, και να στηρίζεται σε συνεργάτες, που γνωρίζουν καλά το χώρο αλλά και τις δυνατότητές του.
Επικοινωνήστε με την Ox Design Digital Agency για να μάθετε πώς θα αυξήσετε τους πελάτες σας και την αναγνωρισιμότητα του brand σας, έχοντας το digital marketing με το μέρος σας!